Tonda a Adéla odvedli skvělou práci. Ražba na trase metra A dokončena

Praha - Přes 800 tun vážící razící štíty Adéla a Tonda prorazily v pondělí poslední stanici Dejvická na budoucí prodloužené trase metra A do Motola. Slavnostního proražení se zúčastnili zástupci Prahy, dopravního podniku a společnosti Metrostav, která metro staví.

Přidejte svůj názor

Ilustrační foto

"Tonda a Adéla svou pouť podzemím Prahy dnes končí. Jejich práce byla náročná a záslužná a díky unikátní tunelářské technologii navíc i maximálně šetrná a bezpečná. Chtěl bych ocenit práci všech, kteří se podíleli na dokončení ražby ještě před plánovaným termínem," řekl primátor Bohuslav Svoboda (ODS).

Náměstek primátora Pavel Richter (TOP 09) současně připomněl, že štíty se loni daly do práce a kromě stovky metrů tunelů absolvovaly oba stroje se svými posádkami celkem deset prorážek.

"Prodloužení trasy metra A usnadní dopravu především obyvatelům Prahy 5 a 6. Cesta z nemocnice Motol na Můstek se namísto současné půl hodiny zkrátí na pouhých 15 minut. Zrychlení dopravy do fakultní nemocnice Motol ocení přibližně 930 tisíc pacientů ročně, ale i návštěvy hospitalizovaných, kteří se do nemocnice vypraví," uvedl generální ředitel dopravního podniku Milan Křístek.

Každý ze štítů vyrazil 4177 metrů tunelu, nejvyššího výkonu dosáhla Adéla, když za jeden den zvládla 37 metrů. Celkem štíty odtěžily čtvrt milionu krychlových metrů horniny a osadily 32 400 železobetonových segmentů, které tvoří definitivní ostění tunelů. Jeden stroj obsluhovalo deset specialistů, kteří pracovali ve čtyřech směnách. Tonda se na cestu z Vypichu vydal loni v dubnu a Adéla ho následovala o tři měsíce později. Podle plánu měly štíty dorazit do Dejvic na začátku prosince.

Prodloužený úsek trasy metra A bude měřit 6134 metrů a bude mít celkem čtyři stanice – Červený vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Stanice se razí novou rakouskou tunelovací metodou NRTM. Ta slouží i při budování dvoukolejných tunelů z Vypichu do Motola a odstavných kolejí. Pokladnu hlavního Prahy prodloužení podzemky vyjde na více než 20 miliard korun. Všechny stanice budou bezbariérové. Cestující by se na nové trase měli svézt v roce 2014.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Ostré spory kvůli metru D? Společný podnik DPP a Penty se odkládá

17.07.2018 13:46 Praha - Na výkupu pozemků a rozvoji okolí stanic linky metra D se měly společně podílet Penta a…

V Praze se srazily tramvaje. 23 zraněných, zasahoval speciální vůz Atego

29.06.2018 16:20 Aktualizováno Praha - Karambol dvou tramvají na zastávce Štěpánská v Ječné ulici v Praze si dnes po poledni…

Opencard definitivně končí, Praha ji nezařadí do nového systému

12.06.2018 10:22 Praha - Pražští radní dnes rozhodli o ukončení platnosti karet opencard, které nebudou mít nahrán…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Dopravy

reklama
reklama