13 nových tramvajových tratí v Praze! Těšte se

Praha - Horní část Václavského náměstí, Dvorecký most spojující Pankrác se Smíchovem nebo trať z Kobylis do Bohnic jsou místa, kde by v budoucnu mohli Pražané jezdit novými tramvajovými trasami. Jedná se celkem o 13 přepokládaných tratí, vyplývá z pracovního materiálu hlavního města.

Přidejte svůj názor

Ilustrační fotografie

Jednou z prioritních tras je horní část Václavského náměstí. Pražští radní v tomto případě již odsouhlasili návrh na změnu územního plánu, která počítá se znovuzavedením tramvajové trati. Původní plány nové podoby náměstí i návrh společnosti Cigler Marani Architects s propojením Vinohrad tramvajovou tratí také počítají. Tramvaje by v budoucnu mohly nově jezdit z Vodičkovy ulice přímo k budově Národního muzea až na Vinohradskou třídu. Celkové náklady této změny se odhadují na zhruba 411,5 milionu korun.

S tím ale nesouhlasí městská část Praha 1. "Nechceme z Václaváku ani parkoviště, ani velké tramvajové nádraží," reagoval nedávno starosta Oldřich Lomecký (TOP 09) na rozhodnutí radních.

Obyvatelé metropole by v budoucnu mohli jezdit také tramvají spojující Divokou Šárku a sídliště Dědina. Nová trať dlouhá zhruba 2,1 kilometru za 874,4 milionu korun by tak nahradila stávající autobusovou dopravu.

Další prioritní trasou spojující Zlíchov a Dvorce je Dvorecký most, dlouhý zhruba 800 metrů, který by znamenal propojení obou břehů Vltavy. Náklady na most jsou ale příliš vysoké. Přesahují totiž jednu miliardu korun. Podle zástupců dopravního podniku a organizace ROPID je ale poptávka cestujících po dopravní obslužnosti spojující oba břehy Vltavy v této lokalitě veliká.

Městská část Praha 2 podle zástupce starosty Václava Vondráška (ODS) tento most potřebuje. "Značná část Prahy žije na úkor centra," poznamenal místostarosta na úterním jednání magistrátního výboru dopravy a územního rozvoje.

Diskutovanou trasou je také spojení sídlišť Modřany a Libuše, které je však podmíněné výstavbou metra D a budoucí stanicí Libuš. To se ale nelíbí místním obyvatelům. Trať má podle nich zásadní význam, i když tam metro nebude. Město totiž na jeho výstavbu v současnosti nemá peníze. Délka plánového spojení je 1,8 kilometru a vyšlo by na 516,5 milionu korun. "Pravda je, že po rekonstrukci Podolského nábřeží sílí poptávka po napojení trati," uznal šéf ROPIDu Pavel Procházka.

Mezi další prioritní tramvajové tratě města patří 2,1 kilometru dlouhá trať Počernická, propojení sídliště Barrandov se Slivencem, tramvajová smyčka Depo Hostivař či 6,5 kilometru dlouhá trať Chodovská, Spořilov, Opatov a Háje. V současnosti je nereálná trať mezi Podbabou a Suchdolem. Důvodem jsou Sedlecké skály, které se v daném místě nachází.

Témata: MHD Praha | Tramvaje
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Ostré spory kvůli metru D? Společný podnik DPP a Penty se odkládá

17.07.2018 13:46 Praha - Na výkupu pozemků a rozvoji okolí stanic linky metra D se měly společně podílet Penta a…

V Praze se srazily tramvaje. 23 zraněných, zasahoval speciální vůz Atego

29.06.2018 16:20 Aktualizováno Praha - Karambol dvou tramvají na zastávce Štěpánská v Ječné ulici v Praze si dnes po poledni…

Opencard definitivně končí, Praha ji nezařadí do nového systému

12.06.2018 10:22 Praha - Pražští radní dnes rozhodli o ukončení platnosti karet opencard, které nebudou mít nahrán…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Dopravy

reklama
reklama