Na odškodné za zpožděné vlaky si počkáme ještě nejméně pět let

Praha - Už na konci roku měla Česká republika zavést směrnici EU, podle níž by všichni zákazníci na dráze měli nárok na finanční odškodnění za zpoždění vlaku vinou dopravce. Ministerstvo dopravy ale rozhodlo, že kvůli rekonstrukci tratí využije pětiletý odklad, píše ve svém středečním vydání Deník.

Přidejte svůj názor

Ilustrační fotografie

Pokud by vlak nabral hodinu zpoždění, cestující by měl nárok na "bolestné" ve výši 25 procent z ceny lístku. Pokud by zpoždění dosáhlo dvou hodin, dopravce by pak musel navrch přihodit až polovinu z ceny vlakové jízdenky.

To se ale nestane, protože ministerstvo dopravy v úterý rozhodlo, že využije možnosti požádat EU o pětiletý odklad.

Stát se totiž obával, kdo by odškodnění platil. Dráhy (vlastněné v drtivé většině státem) by se mohly vymluvit na to, že za zpoždění může majitel kolejí. A tím je opět stát, tentokrát Správa železniční dopravní cesty.

V České republice je o více než pět minut zpožděný každý desátý vlak. České dráhy nyní odškodnění neposkytují, ale například u zpoždění Pendolina o více než 60 minut vrací dráhy cenu rezervace, tedy nejčastěji 200 korun, řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Témata: Vlaky
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Dopravy

reklama
reklama