Nádraží v Bohumíně stále mimo provoz, obnova zařízení je komplikovaná

Bohumín - Bohumínské nádraží stále zůstává po včerejším požáru mimo provoz, vlaky město úplně míjejí. Regionální vlaky z Bohumína na Karvinsku nezačnou jezdit dříve než v úterý. Dálkové vlaky budou na odkloněných trasách jezdit ještě několik týdnů. Škoda je velmi vysoká, může se vyšplhat až na 200 milionů.

Přidejte svůj názor

Ilustrační foto

Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský ČTK řekl, že stanice v Bohumíně je již technicky připravena na to, aby jí vlaky mohly projíždět a zastavovat v ní. Vše nyní podle něj závisí na dopravci. "Připraveny jsou dvě koleje a jedno nástupiště. Vlaky se zde ale nemohou otáčet, nemohou se posunovat ani odbočovat," vysvětlil. Dodal, že během dvou týdnů by mohly být zprovozněny další dvě koleje.

Již připravené koleje jsou nyní určeny výhradně pro regionální vlaky ČD. Ty měly stanicí začít jezdit už dnes. Později se termín přesunul na sobotu a nakonec až na úterý. Zkušební jízdy totiž odhalily řadu problémů. "Musíme to technicky vymyslet. Připravit jízdní řády. Problém je například to, že se kapacitně nevejdeme na ostravské nádraží. Ve hře je několik variant řešení," uvedla Šubová. Dodala, že vše směřuje k tomu, aby regionální vlaky z Bohumína vyjely poprvé v úterý.

Do té doby je budou České dráhy dál nahrazovat autobusy. Takto situaci řeší i společnost Leo Express. Vlaky, které v Bohumíně jízdy začínaly či končily, nyní vyjíždějí z Ostravy, kde jejich jízda také končí. Vlaky, které Bohumínem projížděly, jsou odkloněny na náhradní trasy přes Havířov či Chalupki.

Šubová řekla, že České dráhy mají k dispozici celkem 14 autobusů, které zajišťují přepravu cestujících na trase mezi Karvinou, Bohumínem a Ostravou. V pracovní dny jezdí každých 15 minut, o víkendu je interval o pět minut delší. Celkem řidičům jedna jízda zabere 45 minut.

Hořet začalo ve středu před 21:30 v technologické místnosti ústředního stavědla vedle železniční stanice. Příčina požáru není známá. Policie případ vyšetřuje jako obecné ohrožení z nedbalosti. Hořelo ještě na dvou místech. Ve velké hale, kde se opravují kolejová vozidla, hořely v desetimetrové výšce rozvody kabelů, požár zasáhl i venkovní prostor chráničky elektrorozvodů.

Ptačinský uvedl, že úplná obnova zařízení potrvá miimálně devět měsíců. "Musíme vypracovat nový projekt a vlastně všechno znovu od začátku postavit," řekl. Do té doby chce správce železnice co nejvíce kolejí zprovoznit provizorním řešením.

Témata: železnice | požár
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Dopravy

reklama
reklama